welcome


glitter-graphics.com

Friday 9 September 2011

~ TERLALU ISTIMEWA...~

Selamat Hari Jumaat semua...!!! today Entry nie sal kanak2 yg aku cintai... Tengah hari tadi pas ambik adik blik skol, ibu ajak g rumah ibu tunggal tue.. De ler nk Derma kan skit.. trus beraya... Makcik tue ada 3org ank.. kembar & sorg gurl.. Yg kembar tue anak angkat.. Ank dia yg sorg kembar tue ada kurg pedengaran.. Bfre balik tue, aku panggil ank2 dia.. Nak bagi duit Raya... kteorg ambik pic.. Mase tue aku nie tahan jer sebak kat at... Sedih aku.. Pas ambik pic, aku salam ank dia yg pertama...

aku: " abg long, meh sini akk nk sayang....." -aku hulur mulut nk kiss dia, jap lagi die kanan kn mke dia n kizz aku.. mmuaahh...! Ya Allah... sayu nya at aku.. tersentap lah.. aku pgg mke dia.. aku kizz dia..adik dia semua aku kizz...

Wahai anak kecil.. tahukah kamu bhwa kamu seorg anak yatim? tiada ayah.. kau membesar dengan seorg ibu yang tabah.. Wahai ank kecil.. Mengertilah bhwa kau yg istimewa... Yang di sayangi & diberi prihatin...

Bloggers, jom share sikit...




  • Barang siapa yang mengusap kepala anak yatim kerana Allah baginya pahala atas setiap helai rambut yang disentuhnya
  •  Dan janganlah kamu menghampiri harta anak yatim melainkan dengan cara yang baik
  • Anak-anak yatim adalah amanah Allah s.w.t., orang yang dipertanggungjawabk an menjaga kebajikan mereka perlu melaksanakan tanggungjawab mereka dengan seadil-adilnya. Mereka telah dijanjikan limpah kurnia di dunia dan balasan syurga dan mendampingi baginda di syurga kelak. 
Sangat tersentuh hati aku melihat mereka... Aku syg kanak2.. aku suka kanak2.. Ya Rahman Ya Rahim.. Lindungi lah mereka dari bencana... 


BAGI DUIT RAYA


IBU TUNGGAL & ANAKNYA




 

No comments:

Post a Comment