welcome


glitter-graphics.com

Monday 8 October 2012

~ Pra-Perkahwinan! ~

Assalammualaikum...

Haha.. Nak gelak je rasa bila update pasal ni.. Hehe... Dalam kesibukan yang agak melampau.. Kita de gak meluangkan masa mengambil sijil yang wajib bagi induvidu yang belum pernah berkahwin. Motif utama nya adalah unutk memberi panduan kepada pasangan untuk megharungi kehidupan yang bakal dibina bersama.. Bila diwajibkan adanya SIJIL kahwin baru layak untuk berkahwin, maka kenalah kita ambil kursus ni.. Kebetulan Pihak politeknik menganjurkan Kurus ini..So apa lagi, ambik lah peluang yang ada... kos pun murah.. hehe RM50 setiap sorang..

Banyak input plus modul diberi, so kena boleh guna pakailah bila dah mendirikan rumahtangga.. Kita kenalah sediakan mental & fizikal yang kuat untuk membina rumahtangga.. Nak terangkan panjang.. So, korang yang belum ambil lagi, Pergilah meluangkan masa dengar, lepas tue dah dapat sijil, pe lagi boleh lah kahwin.. Haha..

Gelagat masing-masing bila dah dapat sijil kahwin, mula lah masin-masing dah berangan nak kahwin dengan pasangan masing-masing.. Termasuk kita.. Hahaha.. Tapi kita lom sedia n belum ada calon yang betul-betul confem nak dijadikan suami.. kahkahkah.. Ada pulak terus nak cari calon... hehe.. Kelakar pun ada juga... Alhamduliilah bila semua dah selesai.. Mana taukan jodoh sampi time kita bz kerja.. Dah xda masa.. Hehe.. Ok lah, korang jangan lupa ambil pulak.. Dan kita doakan semua dapat jodoh ataupun pasangan yang baik-baik ye.. Take note masa dengar ceramah tue.. 

Hah itu dia sijil kita.. Hehe...


Lokasi : Pusat Islam An-Nur Politeknik Merlimau Melaka...
Tarikh : 6 & 7 Okt 2012


No comments:

Post a Comment